Anmäla?

Tänkte polisanmäla en kollega. Kan inte berätta vad som har hänt här. Vem som helst får inte veta det. Aa men asso jag litar inte på polisen. Dom vill bara skada mej.
Orkar inte med polisförhör.. Fast jag har sparat vad han har skrivit på sms på mobilen.
Jag mår skit.. Det e inte okej det han håller på. Jag ska jobba på måndag och då e han där oxå. Jah har pratat med min gamla lärare, han tyckte först att jag ska prata med min handledare på jobbet. Om han fortsätter så tänker han att jag ska anmäla honom ist.. Det e inte lagligt vad han gör och gjort

Kommentarer:

1 Ilaf:

Hej! Det är alltid bra att anmäla när någon bryter mot lagen. Det är jättebra att du har sparat SMS:et eftersom du kan använda den som bevis om att det har hänt på riktigt. Det var klokt av dig som berättade för någon om det. Det skulle vara jobbigt att hålla händelse för sig själv. Jag hoppas att han får sitt straff. Ta hand om dig:)
/Ilaf

Kommentera här: